fbpx

SEB tööandja brändingu eesmärk on murda müüti, et pangas on igav töötada

SEB Pank pälvis värbamisturundusauhindade jagamisel eriauhinna SEB saadikute programmi loomise eest. Kuidas arendatakse ettevõttes persooni- ja tööandja brändi, sellest rääkis SEB värbamispartner Kaisa Pelt.

Eesmärk: murda müüte

Pelt räägib, et erinevatest tööandja brändi uuringutest saadi tagasisidet, et SEB-d teatakse hästi, kuid ettevõtte inimestest ja igapäevategemistest väga palju mitte, mistõttu otsustati tagasisidet arvesse võtta ning hetkeolukorda muuta. „Ühtlasi soovisime murda ka müüte, et pangas töötamine on igav ja bürokraatlik. Soovisime muuta nähtavamaks SEB kaasava ja positiivse organisatsioonikultuuri, laialdased karjäärivõimalused ning näidata meie kui organisatsiooni tegemisi.ˮ

Pelt selgitab, et kuna panga praegustel töötajatel on tööandja brändi kujundamisel samuti oluline roll, siis otsustasid nad näidata, kuidas saaks sellele kaasa aidata näiteks sotsiaalmeedias, artikleid kirjutades või erinevaid esinemisväljakutseid vastu võttes.

„Tahtsime, et ka väljaspool panka inimesed teaksid, milline on SEB finantsasutuse ja järjest enam IT-ettevõttena. Olime märganud, et töötajad tahaksid oma tegemisi jagada, kuid ei teadnud, kas ja kuidas seda teha tohib. Seega saime SEB saadikute programmiga pakkuda töötajatele suurepärast arenguvõimalust ning osalema olid oodatud kõik, kellel on huvi persoonibrändi ja tööandja brändingu teemade vastu,ˮ kirjeldab Pelt.

Programmi peamise sihtgrupi moodustasid IT ja äriarenduse ning finantsvaldkonna töötajaid, aga ka nõustajad ning aktiivsed huvilised teistest valdkondadest.

Konkreetsed sammud

Enne kui tehti algust SEB saadikute programmiga, oli esimene samm muuta töötajate LinkedIni profiilid professionaalsemaks. Pelt ütleb, et selle projekti käigus tehti üksustes roadshow’sid ehk käidi LinkedIni teemasid üksustes tutvustamas ja loodi veebikoolitus, mida said kõik huvilised vaadata. „Kindlasti oli see hea stardikoht järgmistele sammudele, sest soovisime ka SEB töötajate seas murda müüti, et professionaalne kuvand ning persoonibränd on ainult superstaaridele.ˮ

Programmi raames lubati töötajatel aidata kujundada isiklikku brändi, ent samas oodati neid panustama ka tööandja saadiku rollis. Isikliku brändi kujundamisel olid abiks professionaalsed koolitajad Signe Ventsel, Olesija Saue ja Evelin Org.

„Persoonibrändi koolituse raames aitasime tugevdada töötajate kuvandit oma valdkonna professionaalina. Muu hulgas andsime suuniseid, kuidas hakata persoonibrändi teadlikult ja strateegiliselt arendama ja kasutama ning kuidas persoonibränd toetab ka organisatsiooni brändi ja mainet,ˮ kirjeldab Pelt.

Tööandja brändi töötubades mõeldi koos koolitusel osalejatega, mida saab teha SEB tööandja brändi tugevdamiseks, kasutades sealjuures persoonibrändi koolitusel saadud tarkusi.

„Usun, et kombinatsioon välistest koolitajatest, kes oma teadmisi meiega jagasid, saadikute omavaheline suhtlus ning eeskuju teiste tegemistest aitasid kindlasti programmi edukusele kaasa,ˮ arvab Pelt.

Kaisa Pelt hoidmas värbamisturundusauhinda.

5 küsimust ja vastust programmi kohta

1. Kas soovisite parandada ka tööandja kuvandit ettevõtte sees? Mida ette võtsite ja kuidas tehtu töötas? Mida selleks puhuks teistele soovitate?

Ma ei ütleks, et tööandja kuvandi parandamine ettevõtte sees eraldi eesmärk oli. Pigem kasvatasime töötajate teadlikkust meie tööandja brändist ja pakkusime võimalusi enda persoonibrändi arendamiseks ning tööandja ja iseenda tegemiste kajastamiseks.

2. Kui palju ressurssi (sh aega ja raha) programmi alla panite?

Tegu oli kolmekuulise intensiivse programmiga, kuid ka ettevalmistöö võttis oma aja. Kuigi programm oli pigem ajamahukas ja kaasas mitmeid osalisi, oli tulemus kindlasti seda panustamist väärt.

3. Kust olete ammutanud ideid ägedate ettevõtmiste tegemiseks? On teil eeskujusid?

Ma arvan, et ägedad ideed tekivad erinevate arutelude käigus nii kohalike kui ka rahvusvaheliste kolleegidega. Lisaks hoiame silma peal ka teistel Eesti ettevõtetel ja saame inspiratsiooni erinevate (sh rahvusvaheliste) ettevõtete tegemistest.

4. Mida programmi elluviimise käigus õppinud olete?

Oleme märganud, et saadikute programmis osalenud töötajad jagavad julgemalt oma tegemisi sotsiaalmeedias ja kasvanud on ka inimeste enesekindlus, mistõttu on nad altimad rohkematele asjadele jah ütlema. Seega tuleb töötajatele anda tööriistad ning neid julgustada ja nad hakkavad tegema asju, millest nad enne isegi unistada ei osanud.

Üks õppekoht järgmisele tehtavale programmile on kindlasti see, et mõelda veel paremini läbi nii programmi ajaraam kui ka see, et kõik soovijad siiski saaksid programmis osaleda ja töö kõrvalt saadikuks olemisse panustada.

5. Kas ja milliseid üllatusi on ette tulnud?

Positiivne üllatus ja ka oodatud tulemus on see, et meieni jõuavad talendid, kes annavad tagasisidet, et on viimasel ajal SEB-st nii palju põnevat kuulnud. Ja see, mis kõrvu on jäänud, on väga positiivne ning tekitanud tunde, et soovitakse meie organisatsioonis töötada. Ühtlasi räägivad kandidaadid, et on SEB tegemiste ja organisatsioonikultuuriga palju rohkem kursis.

Artikkel ilmus personaliuudised.ee lehel.

Samal teemal